Cum de am scapat thread-ul asta din vedere?
Am ascultat noul album al lui Norlander cam pe cand am ascultat toata discografia dumnealui. Putin sifonat si pe buna dreptate mai putin cunoscut artist din sfera prog modern rock, cel mai mult din cauza muzicii, care, in albumele de debut, este retro, power prog, keyboard fusion, orice artificial, dar nimic interesant, frumos, puternic progresiv.
Cea mai buna perioada e in jurul dublu-conceptului Music Machine (sau Machine Music, nu mai stiu ordinea cuvintelor lol), cu muzica ciudata per se (si deranjant de retro, metal, pop lyrical etc.), totusi cu multi artisti invitati de marca si un rock opera, pana la urma, destul de reusit.
Albumul ce urmeaza nu repeta jocul conceptual de adineaori, dar suna drept cel mai progresiv si placut album al lui Norlander. Un epic gen ELP, printre altele. Strans legat de acest album din 2003, apare si un live care nu e spectaculos, dar e bun calitativ.
Acum...cum se situeaza HS in raport cu restul albumelor? Nicicum, fiindca pare un "album de repaus", bazat pe idei vechi de compozitie si sunet, dar pe o idee si mai simpla de "prog covers". E din start cel mai slab album Norlander (in afara de debutul complet dezastruos), fiindca nu are putere, nici o vointa de "muzica speciala". E doar un proiect bine construit pe idei simple si o interpretare si mai relaxata.
Ca muzica, "HS" ma dezamageste cel mai mult, fiindca nu mi se par cover-uri reusite, interesante, atractive. Reteta de retro keyboards, 90s power rock si new-age (ce-i drept, ultimul e soft ca si stil) acopera greu placerea "usoara" de a asculta re-interpretari (sau, ocazional, improvizatii) a catorva piese prog rock clasice.
Un progger obisnuit ar putea sa se declare multumit de 'micul moment muzical - si progresiv" ce-l presupune acest album, dar pentru mine calitatea e cam laxa. Muzica pe jumatate reusita; farmec/sclipire: si mai putin.
Cu alte cuvinte, un album foarte usor si neimportant, atat din prisma ideii de baza, cat si din modul in care "cover" albumul este desavarsit.