Am dat pe net de un interviu acordat de Alan Morse.Il inserez si aici,e interesant.
"""""
Daca am face un sondaj de opinie referitor la cele mai importante trupe de metal progresiv american, probabil ca 8 persoane din 10 ar raspunde ca Dream Theater si Fates Warning sunt de baza. Queensryche sunt oarecum pierduti pentru cauza de mai multi ani, evolutia Shadow Gallery e total imprevizibila, iar celelalte exemple sunt deja in planul secund.
Ca Spock's Beard e o trupa un pic "nelalocul ei" nu e un secret. Muzica lor nu place oricui si, de fapt si de drept, nici nu e facuta sa placa oricui. Unele voci sustin ca nici macar nu e metal progresiv, ci mai degraba rock progresiv. Afirmatie deloc departe de adevar.
Am facut acest interviu cu Alan Morse, membru fondator al formatiei, tocmai pentru a demonta anumite prejudecati vis-à-vis de "elitismul" Spock's Beard si pentru a confirma si a-mi confirma ca cei 4 nu sunt decat niste persoane normale. In ce masura am reusit ce mi-am propus va trebui sa imi spuneti voi. Avand in vedere ca e prima data cand discutam si fanii s-ar putea sa nu stie atat de multe despre voi, te-as ruga sa le oferi cateva dintre cele mai importante momente ale istoriei Spock's Beard.Pai, am debutat acum cam 15 ani intr-un orasel din Romania - oops, am vrut sa spun Los Angeles. Ne-am unit in momentul in care, in sfarsit, am renuntat sa mai incercam compunerea unei muzici care sa placa oamenilor, una "comerciala". Neal a compus cateva chestii si m-a convins sa pun bazele unei formatii cu care sa le cantam, chiar daca "nu ar fi placut nimanui". Cam asta ar fi!
Stiu ca albumul de debut, The Light, a fost editat acum 10 ani. Era o perioada buna pentru progressive metal atunci?Surprinzator, da. Nu credeam ca mai exista cineva care sa asculte asa ceva, dar se pare ca foarte multor persoane a placut. A fost o surpriza imensa pentru noi.
Multi dintre auditori considera ca Spock's Beard e o trupa cu o abordare ceva mai britanica a muzicii. Consideri chestia asta o afirmatie hazardata? Absolut deloc, cele mai multe trupe favorite ale noastre au fost britanice, astfel ca sunt bucuros si mandru sa te aud spunand asta. Iubesc rock-ul britanic, in special cel din anii '70.
Urmatorul album, Beware of Darkness, se deschide cu piesa de titlu. E adevarat ca e o compozitie George Harrison? De ce ati ales-o? Da, este o piesa compusa de George Harrison, care a cantat demult de tot intr-o trupa al carei nume nu mi-l amintesc
. Neal a propus sa preluam melodia dupa varianta lui Leon Russel, si cum ni s-a parut ca a iesit bine, am hotarat sa o pastram.
Am inteles ca reactiile din Japonia au fost foarte bune fata de acest album. Cum iti explici afinitatea asiaticilor pentru metalul melodic. De fapt si de drept, cred ca nu ne-a mers niciodata prea bine in Asia . Acum cativa ani am sustinut acolo un concert impreuna cu Ryo Okumoto (n.r. claparul trupei) si foarte putine persoane auzisera vreodata de Spock's Beard. E posibil sa nu fim destul de metalici pentru ei.
In legatura cu The Kindness of Strangers si modul in care suna introducerea acestuia, crezi cu tarie ca "cei buni nu rezista"? Versurile astea se refereau cumva la vreo situatie cu care va confruntati la momentul ala? Ce crezi, strainii sunt mai amabili decat cei pe care ii cunosti? Se pare uneori ca, intr-adevar, cei buni nu rezista iar raul se perpetueaza la infinit. In ultima instanta, exista intotdeauna si bine si rau, dar e bine sa te concentrezi pe ce e bun si sa ignori raul cat de mult poti.
Titlul albumului este preluat din "Un tramvai numit dorinta". Cred ca l-am folosit pentru ca suna misto. acum nu te gandi ca strainii sunt chiar asa draguti, mai ales aici in Los Angeles.
Trebuie sa recunosc ca Day for Night a fost primul album Spock's Beard pe care l-am ascultat. Mai stiu si ca este unul dintre albumele voastre cel mai bine primite in Europa. Ati sustinut vreun turneu European dupa aparitia lui si daca da, ati remarcat diferente majore intre publicul de aici si cel American?Sustinem foarte multe concerte in Europa, pentru ca avem multi fani acolo si este mai usor de aranjat un turneu; America e mult prea mare! Iubesc publicul european, ii place sa se distreze. Americanii sunt de obicei ceva mai rezervati.
Stiu ca albumul V a avut si o editie speciala. Ce continea booklet-ul acela de 32 de pagini si cui era adresat? Ce sugereaza coperta albumului si cine a machetat-o?Coperta este creatia lui Thomas Everhart, cel care se ocupa de mai toate albumele noastre. Nu stiu ce reprezinta, dar arata cu siguranta misto!
Fanii si media considera albumul vostru din 2002, Snow, drept cel mai bun al trupei. Este cea mai complexa creatie a voastra, contine doua discuri (box set-ul special are 3) si are un concept interesant. Vorbeste-mi despre asta, despre timpul petrecut la inregistrari si despre reactiile fanilor.Nu stiu daca este cel mai bun album al nostru, mie personal nu imi place atat de mult. Probabil ca are legatura si cu faptul ca a aparut in momentul in care Neal parasea trupa. Oamenilor, insa, pare sa le placa.
Feel Euphoria este primul album editat fara Neal Morse. Se poate observa o orientare muzicala putin diferita. Tototdata Nick D'Virgilio a devenit solist vocal. Exista o zicere: "Mai pierzi dar mai si castigi." Ce ati castigat si ce ati pierdut prin plecarea lui Neal Morse? Am fost cu totii destul de afectati atunci cand Neal a parasit trupa, dar totodata s-a creat posibilitatea pentru fiecare dintre noi sa compuna mai mult si sa vada ce iese. Incepand de atunci, a fost o perioada detul de amuzanta. Acum suntem ceva mai rock si mai pusi pe distractie.
Iata-ne in 2005. Spock's Beard sunt aici si ne-au oferit si un nou disc. De ce Octane? Nu crezi ca pompa aia de benzina arata cam prozaic pentru o trupa cu concepte atat de poetice?Am decis sa il numim Octane datorita faptului ca este cel de-al optulea album al nostru, iar "octo" inseamna opt, dar si pentru ca ne-a creat impresia ca suna misto si puternic. Thomas Everhart a propus coperta cu pompa de benzina. Si in definitiv, trebuie sa pui ceva pe coperta!
Incercati cumva sa sugerati ca albumul asta ar putea fi combustibilul de care avem nevoie cu totii pentru a ne continua existenta? Sau combustibilul de care Spock's Beard are nevoie? Da-ne cateva detalii despre povestea albumului. Wow, e destul de greu. Suna bine si atat. Nu cred sa mai fie si altceva la mijloc, asta e tot ce stiu.
Cum arata o zi in studio cu Spock's Beard? Cand vine vorba de inregistrari deveniti brusc seriosi si obsedati de munca sau preferati o atmosfera ceva mai relaxata? Pana la urma sunteti ca o familie, nu e asa? In primul rand lucram impreuna. Ne ia ceva mai mult timp sa incepem, mai ales pana punem la punct sunetul bateriei si restul detaliilor. De obicei incepem cu bateria - restul poate fi adaugat ulterior - dar in orice caz lucam impreuna pentru a putea intra in ritm. Dupa aceea fiecare isi executa propria partitura, pentru ca in final ele sa se combine si sa obtinem rezultatul final. Pot veni si persoane din exterior sa ne vada cand lucram, mai ales cei care sunt in oras la momentul respectiv. De obicei atmosfera e foarte relaxata, mai ales ca inregistrarile iau mult timp.
Vorbeste-mi despre modul in care compuneti piesele. Cate dintre ele intra pe album si cate ajung in cosul de gunoi?Cele mai multe piese pe care le compunem ajung in final pe CD. Mult material, insa, nu se finalizeaza, asa ca nu intra pe album. Unele piese, cum ar fi Planet's Hum de pe Octane, sunt compuse in mare parte in studio. Avem niste idei care ne plac tuturor, asa ca le asamblam.
Am observat o atentie constanta pentru texte, dar si pentru coperti si booklet-uri. Cine se afla in spatele versurilor Spock's Beard? Exista cineva care se ocupa de ilustrarea albumelor voastre?Textele discurilor mai vechi au fost opera lui Neal. Cele ale albumelor noi ne apartin noua tuturor, iar uneori sunt concepute de John Boegehold. E chiar priceput la treaba asta. Thomas Everhart se ocupa de cea mai mare parte a produselor noastre, chiar daca John Boegehold a machetat coperta albumului Beware of Darkness, dupa o idee a mea.
Faptul ca sunteti foarte activi nu e un secret. Toti aveti si alte proiecte sau "ajutati" alti muzicieni, fiind prezenti pe albumele acestora. Poti sa imi dezvalui cateva dintre aceste activitati?Nick a sustinut cateva turnee cu Tears for Fears, Dave canta mult cu Eric Burdon si New Animals. Ryo a cantat cu Nathalie Cole, Peabo Bryson si multi altii. Eu sunt director general al unei companii de electronice si petrec foarte mult timp cu sotia si copii mei. Mai inregistrez si un album solo dar particip si la anumite proiecte muzicale ale altor persoane.
Publicul se intreaba destul de frecvent ce fel de persoana trebuie sa fie cineva pentru a compune o muzica precum cea a trupei Spock's Beard. Cum sunt Morse, D'Virgilio, Okumoto si Meros in realitate?In trupa toata lumea e calma si maleabila, cu exceptia mea uneori. Uneori ma las dus de val, dar baietii ma tempereaza imediat. Sunt cu totii tipi misto si amuzanti.
De unde va extrageti toata energia? Ce va mentine in forma si care va sunt sursele de inspiratie? In perioada asta fac multe exercitii si sunt foarte atent la ce mananc. Cred ca o dieta potrivita este in masura sa iti pastreze energia la cote considerabile. Imi place sa fac yoga si sa merg mult cu bicicleta.
Cred ca sunteti una dintre trupele cu o activitate live remarcabila. Te rog sa imi vorbesti despre atat de numeroasele voastre albume oficiale live.E adevarat ca am editat o gramada de albume live. In situatia asta avem ce vinde si cum obtine ceva bani din asta. Urmeaza in curand unul nou - Gluttons for Punishment - despre care cred ca va fi cel mai bun dintre toate de pana acum. Am facut totul asa cum trebuie de data asta si am pus pe el unele dintre cele mai adevarate concerte.
Ne confruntam cu era Internetului. Esti dependent de computer?Petrec destul de mult timp in fata computerului dar sper ca nu sunt dependent. In momentul de fata inregistram cu Pro Tools, asa ca in final tot in fata unui monitor ajungi. Dar pana la urma tot scrisul si interpretatul sunt mai importante, nu-i asa?
Alte probleme ale zilelor noastre sunt pirateria si libera circulatie a fisierelor mp3. Care este parerea ta vis-a-vis de aceste chestiun? Consideri ca au un impact negativ asupra pietei, vanzarilor de albume si a drepturilor de autor?Da, consider ca pirateria e o chestie nasoala. Este greu pentru trupe de nivelul nostru sa faca bani si e nevoie de o gramada de munca pentru a concepe un disc. Asa ca furtul e chiar o chestie josnica. Nu trebuie insa negat faptul ca Internet-ul ne-a ajutat mult. Fara el, nu stiu cate persoane ar fi auzit cu adevarat despre trupa. Asa ca treaba e amestecata. Va rog, insa, cumparati albumele! Altfel nu putem face si altele.
In final as vrea sa imi vorbesti despre planurile de viitor (DVD, turnee, noul album). Cand vom avea onoarea sa va vedem live in Romania? Ati primit vreo oferta de la promoter-ii nostri?In octombrie vom sustine un turneu European, dar nu avem concerte si in Romania. Nu am auzit pana acum despre nici o oferta de acolo - vreun promoter citeste cumva chestia asta? Treceti la treaba, aduceti-ne in Romania! Ne-ar placea enorm sa venim!
Iti multumesc mult pentru amabilitatea de a acorda acest interviu, iti urez succes si inspiratie in viitor si toate cele bune colegilor de trupa. Adreseaza cateva cuvinte cititorilor nostri.Nu putem face nimic decat sa mergem inainte. Succesul trupei e complet improbabil, asa ca uitati de sorti. Luptati pentru ceea ce iubiti, multe chestii uimitoare se pot intampla! Sper sa putem ajunge si in Romania si sa va vedem pe toti. Pana atunci, dati-i cu progresivul!
Cheers, Alan Morse """"""